Tectum Achel heeft een topseizoen achter de rug. De ploeg haalde dit jaar de halve finales van de beker van België en werd voor de derde keer op rij reekswinnaar in de tweede klasse. In februari keurde de Euromillions Volleyleague hun licentieaanvraag goed om aan te treden in Liga A. 

Klaar voor het hoogste niveau 

“De stap naar een hoger niveau zetten we niet lichtzinnig. In het afgelopen seizoen bepaalden we de identiteit van onze club en maakten we een strategisch meerjarenplan”, aldus Steven Brebels, bestuurder van Tectum Achel. De club zet in op duurzaamheid en structurele partnerships met hun project Avoc 2020. “Tectum Group stapte in als hoofdsponsor en hierdoor werd de clubnaam gewijzigd naar Tectum Achel. Samen met de andere hoofdsponsors Mondea en Clauwers zorgen zij voor stabiliteit in onze club”, vult Steven verder aan. 
De officiële ploegvoorstelling op 12 september in de hoofdzetel van Tectum Group te Genk, in aanwezigheid van alle sponsors, is het officiële startschot van het nieuwe seizoen.

Trotse partner 

Rudy Evens, gedelegeerd bestuurder bij Tectum Group, is een trotse hoofdsponsor. “Bij Tectum Achel vinden wij dezelfde familiale waarden als bij ons terug.  Vandaag wil de club, net als Tectum Group, bouwen aan een ambitieuze en mooie toekomst.  Dit alles gebeurt vanuit een Limburgse verankering maar met de ambitie om succesvol te zijn buiten de provinciegrenzen.  Kortom voldoende raakvlakken om ons te engageren om er samen iets moois van te maken.  Wij wensen de club dan ook een succesvol seizoen toe.”

Ook op digitaal vlak een trapje hoger 

Tectum Achel kiest samen met Tectum Group voor digitale vernieuwing. Door het gebruik van NFC (Near Field Communication) zullen de supporters en sponsors vanaf dag 1 van hun competitie (op 13 oktober) verrast worden door deze razendsnelle, interactieve en innovatieve communicatietool. Door middel van een chip en een smartphone verschijnt na het taggen meteen alle relevante info op hun scherm: voorbeschouwingen-ploegopstelling-ranking-foto’s-video’s-scores-evenementen-interviews..

Tectum Achel verhoogt daardoor de supportersbeleving op een baanbrekende en spectaculaire manier. Het implementeren van deze draadloze ‘kortbij’ communicatie is niet enkel een verhoging van de betrokkenheid en beleving voor hun supporters, maar onderstreept vooral hun visie naar innovatie en ambitie naar meer kwaliteit en vooruitgang.

 

tectum achel